تور کنیا

تور کنیا

لیست تورهای کنیا

تور کنیا جایگزینی برای تورهای شرق آسیا است. زیرا بهترین زمان سفر به کنیا هم پاییز و زمستان است و هزینه این تور هم چندان بالا نیست. البته اینجا می‌توانید تور کنیا را با قیمت کمتری رزرو کنید و در کنار دریافت از خدمات پرواز و هتل، فرصت بازدید از حیات وحش آفریقا با گشت های پارک ملی مومباسا ، ماسای مارا، نایواشا ، نایروبی و دیگر شهرهای این کشور را در تورهای گروهی 6 و 9 روزه، همراه با تورلیدر محلی به دست آورید.

تور کنیا

شرایط و مدارک موردنیاز برای رزرو تور کنیا

مسافرینی که تور کنیا را رزرو می‌کنند، حداقل باید 2 دوز از واکسن کرونا را تزریق کرده باشند. اما پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر واکسن کرونا، واکسن تب زرد را نیز تزریق کنید. این واکسن برای جلوگیری از آسیب دیدن مسافران در اثر گزیدگی پشه مالاریا در این کشور می‌باشد. البته گزیدگی پشه مالاریا به ندرت رخ می‌دهد اما بهتر است واکسن آن را ده روز قبل از سفرتان تزریق کرده باشید.  به غیر از الزام به تزریق واکسن، باید مدارک زیر را برای اخذ ویزای الکترونیکی کنیا به صورت فایل به نهال گشت ارائه دهید.

  • اسکن پاسپورت (حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد)
  • اسکن عکس 3 در 4
  • تکمیل فرم مشخصات: این فایل را نهال گشت در زمان رزرو تور به شما تحویل می‌دهد. بعد از تکمیل فرم باید آن را به صورت فایل به کارشناسان نهال گشت ارائه کنید.

پس از ارسال فایل‌ها؛ صدور این ویزا حدود 5 روز کاری زمان می‌برد و هزینه‌ای معادل 60 دلار دارد.

تور کنیا

بهترین زمان سفر به کنیا در طول سال چه زمانیست؟

آب و هوای کنیا معمولا در ایام مختلف سال بین 20 تا 35 درجه سانتیگراد است. در بسیاری از ماه‌های سال نیز خبری از بارش شدید باران در شهرهای توریستی این کشور نیست. به همین علت هم تقریبا در تمامی ماه‌های سال امکان بازدید از کنیا وجود دارد. فقط بهتر است به دلیل بارندگی نسبتا زیاد در ماه‌های اردیبهشت، آبان و آذر از رزرو تور در این سه ماه اجتناب کنید. در عوض از پایان اردیبهشت تا پایان مهر و ماه‌های دی و بهمن بهترین زمان برای رزرو تور تایل کنیا محسوب می‌شود.

تور کنیا نوروز؛ افزایش متقاضی به دلیل تعطیلات

در بین ماه‌های طول سال، شرایط برای ماه فروردین کمی متفاوت است؛ زیرا با وجود آب و هوای نه چندان ایده‌آل تقاضای زیادی برای این تور در عید وجود دارد. به دلیل اینکه پکیج‌های مسافرتی گروهی گنجایش محدودی برای پذیرش مسافر دارند، ظرفیت تور کنیا عید خیلی زودتر از موعد سفرتان تکمیل می‌شود؛ بنابراین بهتر است تور کنیا بهار (عید نوروز) را چند روز قبل از سفرتان رزرو کنید.

تابستان؛ تور کنیا را در این فصل رزرو کنید

تقاضا برای رزرو تور کنیا تابستان از ایران در این ماه افزایش یافته و در برخی ایام ممکن است بر روی قیمت تور سفر به کنیا تاثیرگذار باشد. با این وجود رزرو تور مسافرتی کنیا را در این ماه به شما توصیه می‌کنیم؛ زیرا در تابستان کنیا از شرایط آب و هوایی خوبی برای گردش و تفریح برخوردار است.

تور کنیا پاییز؛ نیمی از فصل برای سفر ایده‌آل است

نیمه‌ی اول پاییز به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی برای مسافران مناسب است. مسافران می‌توانند تور کنیا پاییز را در مهر و آبان رزرو کنید؛ زیرا در این دو ماه از شدت بارش باران کاسته شده و شرایط برای گردش‌های شهری در این کشور فراهم است.

چه لباسی را در طول این سفر باید همراه داشته باشید؟

هر چند که در طول روز هوای کنیا گرم است و مردم عموما در طول سال از لباس‌های خنک استفاده می‌کنند. اما نهال گشت همراه داشتن لباس‌های گرم و آستین بلند را به شما پیشنهاد می‌کند. زیرا بر خلاف روزها، در طول شب دمای برخی از شهرهای این کشور کاهش می‌یابد.

تور کنیا؛ گروهی یا انفرادی؟ کدام بهتر است؟

به طور کلی اغلب تورهای کنیا به صورت گروهی برگزار می‌شود. به دلیل اینکه در چنین پکیج‌های مسافرتی‌ای شما به یک راهنما یا لیدر مسلط به مسیر و زبان آن کشور نیاز دارید. همچنین با رزرو چنین تورهایی از هدر رفتن زمانتان در طول سفر جلوگیری می‌کنید. زیرا دیگر مجبور به پیدا کردن مناطق گردشگری این شهر نیستید.

مقاصد تور تور ترکیبی کنیا کجاست؟

تورهای این کشور به مقصد یک شهر یا به صورت ترکیبی برگزار می‌شود. یعنی شما می‌توانید به طور مثال تور نایروبی کنیا را به تنهایی رزرو کنید. در غیر این صورت هم می‌توانید به 2، 3 یا 4 شهر توریستی این کشور سفر کنید. همچنین می‌توانید تور کنیا تانزانیا یا تور کنیا و اوگاندا را رزرو کنید.

چه ارزی را در این سفر همراه خود داشته باشید؟

شیلینگ واحد پول کنیا است. امکان تبدیل این ارز در ایران یا کنیا برای شما وجود دارد. هر چند که برای سفر به این کشور می‌توانید دلار هم همراه خود داشته باشید؛ چون در این کشور استفاده از دلار هم رایج است و پس از بازگشت به ایران نیز می‌توانید باقی‌مانده پول‌هایتان را به راحتی به ریال تبدیل کنید.

300 دلار به ازای هر نفر همراه خود داشته باشید

برای جلوگیری از بروز مشکلات و مسائل مختلف در کنیا، بهتر است که همراه خودتان حدود 300 دلار پول نقد داشته باشید.

قیمت تور کنیا؛ گران یا ارزان؟

تور کنیا قیمت بیشتری نسبت به اغلب پکیج‌های مسافرتی آفریقایی یا حتی اروپایی دارد. دلیل اصلی این موضوع نیز برقراری پروازها با ایرلاین‌های فلای دوبی و کنیا ایرویز است. در طول سفرتان به کنیا نیز، چند پرواز در این کشور بین شهرهای مختلف نیز خواهید داشت. در هرکدام از شهرها هم مدتی را در یک هتل به اقامت می‌پردازید. با وجود چنین مواردی در طول سفر، طبیعی است که نرخ تور کنیا کمی بالا باشد. در صورتی که قصد کاهش رزرو تور کنیا ارزان را دارید، رزرو این پکیج مسافرتی را در ماه‌های آبان، آذر و اردیبهشت به شما پیشنهاد می‌دهیم. زیرا در این ماه‌ها شرایط آب و هوایی کنیا به دلیل بارندگی چندان مساعد نیست و با کاهش تقاضا، قیمت تور نیز کاهش می‌یابد.

قیمت تور کنیا برای کودکان چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه تور کنیا برای کودکان کمی متفاوت است. برای کودکان زیر دوازده سال 15 درصد و کودکان زیر 4 سال 25 درصد مبلغ کمتری برای رزرو تور کنیا دریافت خواهد شد. البته باید در نظر بگیرید که تفاوت قیمت به صورت حدودی بوده و امکان تغییر هزینه‌ها نیز وجود دارد.

پروازهای مقصد کنیا چگونه انجام می‌شود؟

پرواز تهران نایروبی به صورت کانکشن (با دو ایرلاین جداگانه) انجام می‌شود. در ادامه مسیر و ساعات پروازی رفت به کنیا را به طور کامل برای شما شرح داده ایم. توجه داشته باشید که به طور معمول پروازها به صورت زیر انجام شده و در آینده امکان تغیر نوع و زمان پروازها وجود دارد.

  • پرواز از تهران به دبی با ایرلاین فلای دبی در ساعت 1:45 دقیقه شب
  • فرود در فرودگاه دبی و توقفی چند ساعته در این شهر
  • پرواز از دبی به سمت شهر نایروبی با ایرلاین کنیا ایرویز (این پرواز حدود هفت ساعت طول می‌کشد)

پرواز با ایرلاین قطر ایرویز؛ لوکس اما گران

پروازهای مسیر کنیا با ایرلاین قطر ایرویز (Qatar airways) نیز انجام می‌شود. اما قیمت بلیط این پرواز نسبت ایرلاین فلای دبی و کنیا ایرویز بیشتر است. در نتیجه برای رزرو تور ارزان کنیا، انتخاب این ایرلاین را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

تور کنیا

این 4 هتل، لذت تور کنیا را دوبرابر می‌کنند

اغلب هتل‌های کنیا که برای تور گروهی در نظر گرفته می‌شود، از کیفیت قابل قبولی برخوردارند. هر کدام از این هتل‌ها نیز بسته به شهری که در آن قرار دارند، خدمات متفاوتی به مسافران ارائه می‌دهند. در هتل‌های کنیا بسته به شهر و هتل محل اقامتتان از امکاناتی مانند سیستم گرمایشی یا سرمایشی برخوردار خواهید بود. همچنین سطح خدمات دهی وعده‌های غذایی (B.B، هافبرد و فولبرد) در هر یک از هتل‌ها متفاوت است. در لیست زیر توضیحاتی را درباره خدمات 4 مورد از بهترین هتل‌های کنیا برای شما آورده‌ایم.

نام هتل شهری که هتل در آن ساخته شده است توضیحات درباره هتل
هتل کنکورد نایروبی در منطقه هندی نشین پارک‌لند قرار دارد. کنکورد دارای کولر در اتاق‌ها است و فقط وعده صبحانه را به مسافران خود ارائه می‌دهد.

هتل لیک نایواشا ریزورت

نایواشا

در این هتل 5 ستاره خبری از سیستم گرمایش و سرمایش نیست اما هر سه وعده غذایی به مسافران ارائه می‌شود. یکی از محاسن این هتل برخورداری از ساحل و وجود اتاق‌های رو به دریاچه است. همچنین اسب‌های دریایی نیز در فاصله کمی از حیاط هتل آزادانه در حال گردش هستند.

هتل جامبو مارا ماسای مارا این هتل به صورت لژهای جنگلی است. در جامبو مارا خدمات به صورت فولبرد به شما ارائه می‌شود.
 هتل وویجر بیچ ریزورت مومباسا ویگارد بیچ ریزورت از ساحل و امکانات متنوعی نظیر استخر برخوردار است. این هتل خدمات فولبرد را به میهمانان خود ارائه می‌دهد.

تور کنیا

5 شب و 6 روز اقامت؛ بدون در نظر گرفتن مومباسا

در حال حاضر با رزرو تور آفریقا کنیا می‌توانید اقامتی به مدت 5 شب و 6 روز داشته باشید؛ زیرا پکیج‌های مسافرتی کنیا، به صورت گروهی برگزار می‌شوند. این مدت اقامت فقط برای تور ترکیبی کنیا و بازدید از سه شهر نایروبی، ماسای مارا و نایواشا در نظر گرفته شده است. در صورتی که قصد دیدن یکی از شهرها را نداشته باشید، می‌توانید با هماهنگی کارشناس فروش نهال گشت از زمان مورد نظرتان به تور محلق شوید. در این حالت، مدت اقامت شما به 4 یا 5 روز هم کاهش می‌یابد. حتی می‌توانید به غیر از این 3 شهر در مومباسا هم اقامت داشته باشید که در برنامه سفر زیر درباره مدت اقامت در آن توضیحاتی را داده‌ایم.

برنامه سفر به کنیا (ویژه مسافران نهال گشت)

با دانستن برنامه‌های تور کنیا می‌توانید با اگاهی بیشتری در مورد رزرو این تور تصمیم بگیرید. برنامه‌ی این تور گروهی از آغاز تا پایان سفر را در ادامه برای شما آورده‌ایم.

روز اول؛ بازدید از نایروبی و زرافه‌های این شهر

پرواز تهران به دبی در ساعت 1 و 45 دقیقه شب انجام می‌شود. پس از توقف در این شهر با ایرلاین کنیا ایرویز راهی شهر نایروبی می‌شوید. در این شهر قبل از تحویل اتاق‌ها، سری به بازار صنایع دستی ماسای مارکت می‌زنید. پس از تحویل اتاق‌ها نیز، به صرف ناهار (ناهار و شام در این هتل به عهده خودتان است) و استراحتی کوتاه خواهید پرداخت. بعد از آن به بازدید از محل نگهداری زرافه‌ها خواهید رفت که تنها 45 دقیقه با هتل محل اقامتتان فاصله دارد. پس از دیدن زرافه‌ها، غذا دادن و عکس گرفتن با آنها برای صرف شام به سمت یک مرکز خرید در نایروبی حرکت می‌کنید.

آغاز ماجراجویی در نایواشا از روز دوم

در روز دوم پس از صرف صبحانه به وسیله‌ی خودروهای سافاری (خودروهایی مناسب برای جاده‌های خاکی) به سمت نایواشا حرکت می‌کنید. پس از پیمودن 2 ساعت و 30 دقیقه از نایروبی به نایواشا می‌رسید. در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی در نایواشا قبل از تحویل اتاق‌ها به قایق سواری در دریاچه نایواشا خواهید پرداخت. در غیر این صورت قایق سواری را باید در روز بعدی اقامتتان در این شهر انجام دهید. پس از صرف ناهار و تحویل اتاق نیز به سمت دروازه جهنم (Hell’s Gate) حرکت خواهید کرد. می‌توانید این مسیر را پیاده یا با دوچرخه نیز بروید.

بازدید از آبشار تامپسون و خط استوا در روز سوم

در روز سوم به بازدید از آبشار تامسون خواهید پرداخت. مسیر بین هتل تا آبشار 2 ساعت با خودرو است. بعد از پایان مسیر با خودرو نیز، 45 دقیقه پیاده روی تا آبشار تامپسون دارید. شما می‌توانید این آبشار را از نمای پایین یا بالای آن ببینید. در مسیر برگشت نیز امکان بازدید از خط استوا را خواهید داشت. در خط استوا ضمن قدم گذاشتن روی نیم کره جنوبی و شمالی زمین، یک آزمایش هیجان انگیز را انجام می‌دهید.

روز چهارم؛ قدم گذاشتن به شهری به دور از تکنولوژی

پس از صرف صبحانه، به سمت ماسای مارا حرکت خواهید کرد. باید در نظر داشته باشید که در این شهر خبری از فروشگاه و تکنولوژی روز نیست. در نتیجه باید هر چیزی که لازم دارید را در نایواشا تهیه کنید. حضور در ماسای مارا بهترین زمان برای لذت بردن از تور جنگل کنیا و بازدید از حیات وحش بی نظیر آن است. پس از ورود به این شهر در ساعات عصرگاهی به بازدید از قبیله ماسایی خواهید رفت. در این قبیله می‌توانید به رقص و شادی بپردازید و با فرهنگ مردم این قبیله آشنا شوید.

بازدید از پارک ملی ماسای مارا در روز پنجم

در روز پنجم پس از صرف صبحانه به بازدید از پارک ملی ماسای مارا خواهید رفت. در این تور حیات وحش کنیا امکان بازدید حداقل یکی از Big Five (پنج حیوان بزرگ آفریقایی یعنی، بوفالو، شیر، پلنگ، کرگدن سیاه و فیل) برایتان فراهم می‌شود. همچنین در این پارک می‌توانید گورخر، زرافه، اسب آبی و وایلدبیست (کل یالدار) را نیز ببینید.

تور کنیا

روز ششم؛ تغییر مسیر یا پایان سفر؟

در روز ششم بسته به انتخاب نوع تور شما (تور کنیا 6 روزه یا 9 روزه)، سفر به پایان خواهد رسید یا ادامه خواهد داشت. اما در صورت رزرو تور 6 روزه قبل از پایان سفر، شما به بازدید از دره ریفت ولی خواهید رفت. از نظر بسیاری پبدایش بشریت از این منطقه آغاز شده است. پس از بازدید از این دره مسافرینی که تور 6 روزه را رزرو کرده‌اند، با پرواز 17:45 دقیقه به سمت ایران پرواز خواهند داشت. در غیر این صورت با پرواز ساعت ساعت 15 از نایروبی به سمت مومباسا حرکت خواهید کرد.

روز هفتم تا نهم؛ اقامت در مومباسا

افرادی که تور 9 روزه کنیا را رزرو کرده‌اند، سه روز اقامت در مومباسا را نیز تجربه خواهند کرد. اگرتعداد این افراد بیش از 5 یا 6 نفر باشد یک تور لیدر مسافران را همراهی خواهد کرد. اقامت در مومباسا به انجام تفریحات در هتل و البته یک بازدید از “Old town” یا همان بافت قدیمی خلاصه می‌شود. در روز نهم حدودا ساعت 16:00 به فرودگاه مومباسا می‌رسید تا به سمت نایروبی حرکت کنید. در نایروبی با پرواز ساعت 23:10 دقیقه از کنیا به سمت امارات و سپس ایران حرکت خواهید کرد.

روز دهم؛ بازگشت به خانه

در روز دهم سفر شما به پایان خواهد رسید و در ساعت 15:10 بعد از ظهر به تهران خواهید رسید.

این 5 نوع غذای محلی کنیا را امتحان کنید

غذاهای کنیا با ذائقه ایرانی‌ها سازگار است. خصوصا اینکه در وعده‌های غذایی بسیاری در هتل‌های این شهر از مرغ استفاده می‌شود. اما به غیر از غذاهای مرسوم و فست فودها می‌توانید غذاهای محلی زیر را نیز در این کشور امتحان نمایید.

  • اوگالی
  • اَروروت
  • چاپاتی
  • نون ماکاتی (Macate)
  • کباب یناماچو

تا یک سوم قیمت برای خرید سوغاتی تخفیف بگیرید!

برای خرید سوغاتی می‌توانید به مراکز خرید یا فروشگاه‌های محلی سر بزنید. اما اول از همه باید بدانید که در مسیرهای بین جاده‌ای بین شهرها برای خرید سوغاتی اقدام نکنید. زیرا در این مسیرها عمدتا قیمت اجناس بیشتر از حد معمولشان است. بهتر است برای خرید سوغاتی‌هایی مثل شوکا به بازاچه‌های محلی بروید. در این بازارچه می‌توانید چانه زده و قیمت یک محصول را تا یک سوم کاهش دهید. یکی از این بازارچه‌های محلی در قبیله ماسایی برپا می‌شود.

خیالتان از بابت امنیت کنیا راحت باشد

بسیاری از مسافران قبل از اینکه راهی کشورهای آفریقایی شوند، بابت امنیت این کشورها نگران هستند. اما در کنیا می‌توانید با خیالی راحت به گردش شبانه روزی در بافت‌های شهری بپردازید. زیرا موضوعی از بابت مسائل امنیتی و تروریستی در این کشور شما را تهدید نمی‌کند.

خدمات ارائه شده توسط نهال گشت برای تور کنیا

نهال گشت به مسافرین تور کنیا خدمات زیر را ارائه می‌دهد.

  • بلیط پروازهای رفت و برگشت و داخلی
  • رزرو هتل
  • اخذ ویزا (با هزینه 60 یورو)
  • گشت‌های متنوع شهری (به همراه لیدر)
  • بیمه مسافرتی سامان (تا سقف 50 هزار یورو)

رزرو تور کنیا از نهال گشت

برای رزرو تور کنیا کافیست با شماره تلفن 1830-026 تماس بگیرید تا کارهای مربوط به سفر شما انجام شود. کارشناسان نهال گشت می‌توانند کارهای مربوط به ویزا و بیمه‌ی شما را نیز از راه دور انجام دهند.

سوالات متداول

پروازهای ایران به کنیا چگونه انجام می‌شود؟

برای سفر به کنیا معمولا با پروزاهای فلای دبی از تهران راهی دبی می‌شوید. پس از چند ساعت توقف در این شهر با پرواز ایرلاین کنیا ایرویز به سمت نایروبی حرکت خواهید کرد.

در کنیا به کدام شهرها می‌روید؟

3 شهر نایروبی، نایواشا و ماسای مارا مقاصد تور کنیا هستند که اقامتی 6 روزه در آن‌ها دارید. البته می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر 3 روز را نیز در مومباسا بگذرانید.

کیفیت هتل‌های کنیا چگونه است؟

هتل‌هایی که ما برای شما در کنیا در نظر گرفته‌ایم کیفت بالایی دارند و 4 یا 5 ستاره هستند.

به چه مدارکی برای سفر کنیا نیاز دارید؟

برای سفر به کنیا به ویزای الکترونیکی این کشور نیاز دارید. اخذ ویزای کنیا نیز 5 روز طول می‌کشد و به مدارکی مانند اسکن پاسپورت، عکس و فرم پر شده مشخصات نیاز دارید. فرم مشخصات را نهال گشت به شما ارائه می‌کند.

چه مواردی را باید قبل از سفر به کنیا رعایت کرد؟

قبل از سفر به این کشور باید واکسن تب زرد و دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشید.

از این تور بشنوید

تور مشهد هتل بین المللی قصر (زمینی و هوایی)